Webinar: Strategische keuzes bij de ontwikkeling van geneesmiddelen
Strategische keuzes bij de ontwikkeling van geneesmiddelen
Farmaceutische bedrijven staan voor allerlei keuzes tijdens de klinische ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. Dat traject gaat gepaard met zowel economische als maatschappelijke aspecten, voor de buitenwereld kan het soms lastig zijn om deze keuzes goed te begrijpen.
Onderzoek naar nieuwe medicijnen kost immers tijd en geld, en bovendien: ’van elke tien geneesmiddelen die voor het eerst worden getest bij mensen vallen er negen af, vaak in de laatste, zeer kostbare fase van klinisch onderzoek wegens gebrek aan effectiviteit of veiligheidsrisico’s,’ aldus Dr. Henk Jan Out in zijn blog.
Deze drie vragen worden in ieder geval beantwoord in het webinar:
- Waarom is het ene middel aantrekkelijker dan het andere?
- Hoe belangrijk zijn commerciële overwegingen?
- Waarom is een tijdelijke exclusiviteit na marktintroductie zo essentieel?
Dr. Henk Jan Out is Chief Scientific Officer voor Ferring Pharmaceuticals voor de regio Asia-Pacific in Shanghai, China. Op 24 november zoomt hij in op 'Strategische keuzes bij de ontwikkeling van geneesmiddelen' en zal hij bovenstaande vragen beantwoorden. Aan het eind van zijn presentatie kun je zelf ook vragen stellen.
Mis het niet! Check www.c2w.nl/live